زیست شناسی

شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی

خبرگزاري جمهوري اسلامي ۱۱/۰۲/۸۸


نيويورك-مقامات ايالت تكزاس روز پنجشنبه اعلام كردند كه در پي شيوع بيماري آنفلوانزاي خوكي در بيشتر شهرهاي اين ايالت ناگزير از تعطيلي تعداد زيادي از مدارس و مهد كودك شده اند.

با افزايش تعداد مبتلايان يا افراد مشكوك به ابتلا به اين بيماري در شهر هاي مختلف آمريكا و به ويژه شهرهاي هم مرز با كشور مكزيك، مقامات رسمي اين شهرها شروع به تعطيلي مدارس و كودكستان‌ها كرده و از اهالي خواسته اند تا از حضور در اجتماعات شلوغ خودداري كنند.

تاكنون دستكم در ۴ ايالت از ۱۲ ايالتي كه اين بيماري به ساكنين آن ها سرايت كرده تصميم به تعطيلي مدارس در شهرهاي مختلف گرفته و از اهالي خواسته‌اند تا از رفتن به اماكن عمومي شلوغ تا آنجا كه مي‌توانند خود داري كنند.

از جمله اين شهرها مي‌توان به شهر فورت وورت در ايالت تكزاس اشاره كرد كه با مشاهده نشانه‌هايي از ابتلا به اين بيماري در ميان دانش آموزان ۴ مدرسه در اين شهر مقامات محلي بلافاصله دستور تعطيلي ۱۴۴ مدرسه به علاوه همه كودكستان‌ها و مهد كودك‌ها را صادر كردند كه طبق اين دستور تعداد ۸۰ هزار دانش آموز اين شهر تا تاريخ ۱۱ ماه مه در خانه خواهند ماند و اجازه رفتن به مدارس را نخواهند داشت.

در همين حال نمونه‌هاي زيادي از ابتلا به اين بيماري در ميان پرسنل نظامي آمريكا در پادگان‌هاي مختلف اين كشور مشاهده شده كه بر نگراني مسئولين افزوده است. براي نمونه در يكي از پادگان‌هاي نيروي دريايي آمريكا در ايالت كاليفرنيا تا كنون ۲۹ مورد ابتلا به اين بيماري از سوي مقامات مسئول اين پادگان رسما تاييد شده است.

از طرفي با گسترش نگراني مقامات آمريكايي از وخامت اوضاع، گارد ملي ايالتي اوهايو براي نخستين بار وارد عمل شده و براي جلوگيري از سو استفاده اقدام به جمع آوري واكسن‌ها و ذخيره آن‌ها در اماكن امن تر كرده اند.

مقامات مركز كنترل بيماري‌هاي آمريكا روز پنجشنبه رسما اعلام كردند كه تا كنون ۱۰۹ نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند كه ۶ نفر از آن‌ها در بيمارستان‌ها بستري شده اند.

مسئولين اين مركز در عين حال ضمن تاييد اين نكته كه در آينده احتمالا شاهد سرايت اين بيماري به افراد بيشتري در شهر نيويورك خواهند بود ابراز خوش بيني كردند كه به نظر مي‌رسد شيوع اين بيماري تا حدود زيادي در اين شهر مهار شده است

سید غلامرضا یزدان پرست

دبیر زیست شناسی مدیر کانون فرهنگی آموزش واحد لنده علاقمند به وب و برنامه نویسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا