0

اصلاحیه تاریخ آزمون های کانون فرهنگی آموزش

به اطلاع همه داوطلبان آزمون های آزمایشی کانون فرهنگی آموزش می رسانم که اصلاحیه برنامه خرداد ماه کانون فرهنگی آموزش را در اینجا مطالعه فرمایند .

0

ویژگی‌ها و نکات مهم آزمون 3اردیبهشت ‌ 1389

در این تاریخ گروه‌های آزمایشی از سال سوم دبستان تادوره  پیش‌دانشگاهی و دوم و سوم هنرستان آزمون دارند.

  ادامه…

0

کشف موجودات دو میلیون ساله شبیه به انسان

بقایای دو موجود کهن شبیه به انسان (هومینید) در آفریقای جنوبی کشف شده است.

قدمت این فسیل ها متعلق به یک زن بزرگسال و یک پسر جوان – شاید مادر و پسر – کمتر از دو میلیون سال است و در رسوبات غاری در مالاپا نه چندان دور از ژوهانسبورگ کشف شد.

محققان به نشریه علمی “ساینس” گفته اند که این موجودات شکافی مهم میان هومینیدهای کهن تر و گروه گونه های مدرن تر موسوم به هومو را که شامل انسان امروزی می شود پر می کنند.

ادامه…

0

پر کار ترین دانش آموزان کانون لنده در آزمون ۲۰ فروردین89

شمارنده نام نام خانوادگى گروه آزمایشى تراز
885360046 اسماء رحمانى پور سوم انسانى 7358
885360023 فاطمه ملک زاده انسانى 6986
885360006 فریده دوستى دوم تجربى 6981
885360050 محمد زمانى نسب انسانى 6885
875360052 پیمان دانایى اول دبیرستان 6865
865351443 مصطفى ولى پور تجربى 6798
885360035 زیبا فتاحى سوم تجربى 6563
885360082 اعظم جعفرى دوم تجربى 6489
885360290 رضیه شجاعى خو انسانى 6450
885360049 افسانه مومنى تجربى 6326
875360145 اسماعیل رضوى انسانى 6295
885360042 مهران فتاحى اول دبیرستان 6246
875350156 فرشته کریم زاده ریاضى 6243
885360000 حسن علیدادى کتج سوم تجربى 6214
875360003 فرزانه رحمانى پور دوم تجربى 6210
875360069 اسماعیل شهریارى ریاضى 6204
2

افزایش مصرف میوه و سبزی ‘تاثیر کمی بر کاهش سرطان دارد’

مطالعه ای درباره ارتباط میان رژیم غذایی و بیماری ها نشان داده است که خوردن میوه و سبزی بیشتر، تاثیر کمی بر حفاظت در برابر سرطان دارد.

امیدهای زیادی وجود داشت که با جا انداختن عادت مصرف روزانه "پنج وعده میوه و سبزی"، ممکن است به طور قابل توجهی از میزان سرطان در غرب کاسته شود اما این مطالعه تازه به روی 500 هزار اروپایی بر مجموعه شواهدی می افزاید که این امیدها را تضعیف می کند.

تیم بین المللی محققان تخمین می زند که افزایش مصرف میوه و سبزی تنها حدود دو و نیم درصد از موارد ابتلا به سرطان می کاهد.

اما متخصصان تاکید می کنند که خوردن میوه و سبزیجات همچنان عاملی بسیار مهم در حفظ سلامت جسمی است.

سازمان بهداشت جهانی در سال 1990 توصیه کرد که همه مردم برای جلوگیری از سرطان و سایر بیماری ها، روزانه حداقل پنج وعده میوه و سبزی مصرف کنند.

ادامه…

0

وزغ ها وقوع زمین لرزه را پیش بینی می کنند

محققان می گویند شواهدی در دست دارند که نشان می دهد وزغ ها احتمالا قادرند وقوع زلزله را پیش بینی کنند.

محققان یافته های خود را در نشریه جانور شناسی منتشر کرده اند.

در سال ۲۰۰۹ گروهی از محققان معروفترین دانشگاه مکاتبه ای بریتانیا، اوپن یونیورسیتی، به ایتالیا رفتند تا تاثیرات نورماه را بر گروهی از وزغ ها که اکثر آنها به منظور تولید مثل در دریاچه ای جمع شده بودند، مطالعه کنند.

ادامه…

برگه‌ها... 1 2