اخبار

چند سؤال متداول در رابطه با آزمون های کانون

در این بخش چند سوال متداول در رابطه با آزمون های کانون را جهت اطلاع دانش آموزان و داوطلبان ارائه می نمایم .

1- آیا درس های سال دوم و پیش دانشگاهی هم شماره و هم کلید هستند؟ پاسخ: خیر؛ مثل زوج کتاب های طول سال تحصیلی جدا از هم و با شماره های مجزا مطرح می شوند و هر دانش آموز می تواند یا به درس سال دوم و یا به درس پیش دانشگاهی پاسخ دهد.

2- آیا دانش آموز می تواند در یک درس به سؤالات سال دوم و در درس دیگر به سؤالات نیم سال اول پیش دانشگاهی پاسخ دهد؟ مثلاً آیا دانش آموز پیش دانشگاهی ریاضی می تواند از میان دیفرانسیل و ریاضی 2، دیفرانسیل را انتخاب کند، ولی از میان فیزیک نیم سال اول پیش دانشگاهی و فیزیک سال دوم، به سؤالات فیزیک سال دوم پاسخ دهد؟ پاسخ: بله؛ می تواند. مانعی ندارد.

3- آیا این درس ها در تراز کل دانش آموز در آزمون های تابستان مؤثر هستند؟ پاسخ: بله؛ کاملاً مؤثر هستند. مثل زوج کتاب های طول سال تحصیلی.

4- اگر دانش آموزی از میان دو درس انتخابی به هر دو جواب دهد چه می شود؟ پاسخ: نمره ی هر دو درس در کارنامه می آید و هر دو در ترازش اثر می کند. اما دانش آموز در این صورت وقت کم می آورد. ضمناً معمولاً این کار در تراز دانش آموز اثر منفی دارد.

5- اگر دانش آموزی به هیچ کدام از دو درس پیش دانشگاهی یا سال دوم دبیرستان پاسخ ندهد چه می شود؟ پاسخ: در کارنامه ی او برای یک درس نمره ی صفر درج می شود و در تراز هم اثر می کند.

سید غلامرضا یزدان پرست

دبیر زیست شناسی مدیر کانون فرهنگی آموزش واحد لنده علاقمند به وب و برنامه نویسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا